Hier vindt u protocollen, reglementen en beleid geldend voor alle Omnis Kindcentra.
Het ‘Pestprotocol’
De ‘Klachtenregeling’
Luizenprotocol en het 5 stappenplan
Privacyreglement
Beleid Veiligheid vervoer leerlingen tijdens buitenschoolse activiteit
Beleid Grensoverschrijdend gedrag
Beleid Leerlingenstatuut
Beleid Groenerwijs
Uw mening telt bij Omnis
Bij Omnis vinden we het belangrijk dat u tevreden bent. Mocht u een keer minder tevreden zijn over het onderwijs, de gang van zaken, beslissingen of het nalaten hiervan, dan kunt u dit bespreken met de betreffende leerkracht of locatieleider. Klachten over dagelijkse zaken worden meestal in goed overleg opgelost, samen met ouders, leerlingen, leerkrachten en de schoolleiding.
Mocht u er met de leerkracht of locatieleider niet uitkomen dan kunt u met uw klacht of mening terecht bij de directie en vervolgens bij het bestuur van Omnis.
Wat als uw klacht niet wordt opgelost?
Wanneer een klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, kunt u gebruikmaken van onze klachtenregeling. Omnis hanteert de modelklachtenregeling van de Stichting Onderwijsgeschillen. Deze regeling biedt duidelijke en juridisch correcte afspraken voor zowel het primair als het voortgezet onderwijs. De stichting is te bereik via info@onderwijsgeschillen.nl.
Daarnaast is Frank van der Zee van BMW Voor Elkaar de externe vertrouwenspersoon voor Omnis. Zij staan onafhankelijk voor u klaar.
U kunt contact met hem opnemen via frank.vanderzee@bmwvoorelkaar.nl of 06- 53503101.