Hier vindt u protocollen, reglementen en beleid geldend voor alle Omnis Kindcentra.
Het ‘Pestprotocol’
De ‘Klachtenregeling’
Luizenprotocol en het 5 stappenplan
Privacyreglement
Beleid Veiligheid vervoer leerlingen tijdens buitenschoolse activiteit
Beleid Grensoverschrijdend gedrag
Beleid Leerlingenstatuut
Beleid Groenerwijs
Uw mening telt bij Omnis
Bij Omnis vinden we het belangrijk dat u tevreden bent. Mocht u een keer minder tevreden zijn over het onderwijs, de gang van zaken, beslissingen of het nalaten hiervan, dan kunt u dit bespreken met de betreffende leerkracht of locatieleider. Klachten over dagelijkse zaken worden meestal in goed overleg opgelost, samen met ouders, leerlingen, leerkrachten en de schoolleiding.
Mocht u er met de leerkracht of locatieleider niet uitkomen dan kunt u met uw klacht of mening terecht bij de directie en vervolgens bij het bestuur van Omnis.
Externe vertrouwenspersoon
De externe vertrouwenspersoon gaat na of door bemiddeling tussen partijen een oplossing kan worden bereikt. Eventueel, na overleg met het bevoegd gezag of met behulp van een externe mediator. De externe vertrouwenspersoon bekijkt of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht en begeleidt de klager desgewenst bij de verdere procedure en verleent bijstand bij het doen van aangifte bij politie of justitie. De externe vertrouwenspersoon verwijst de klager, als dat noodzakelijk of wenselijk is, naar andere instanties gespecialiseerd in opvang en nazorg.
De vertrouwenspersoon neemt bij zijn werkzaamheden de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht en is verplicht tot geheimhouding van alle zaken die hij of zij als vertrouwenspersoon verneemt. De vertrouwenspersoon brengt jaarlijks aan de directie schriftelijk verslag uit van zijn werkzaamheden.
Frank van der Zee van BMW Voor Elkaar is de externe vertrouwenspersoon voor Omnis. Hij staat onafhankelijk voor u klaar. U kunt contact met hem opnemen via frank.vanderzee@bmwvoorelkaar.nl of 06- 53503101.
Wat als uw klacht niet wordt opgelost?
Wanneer een klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, kunt u gebruikmaken van onze klachtenregeling. Omnis hanteert de modelklachtenregeling van de Stichting Onderwijsgeschillen. Deze regeling biedt duidelijke en juridisch correcte afspraken voor zowel het primair als het voortgezet onderwijs. De stichting is te bereiken via info@onderwijsgeschillen.nl.